Ny barneskole i Tvedestrand – Valg av leverandør og løsning

Det har vært avholdt åpen anbudskonkurranse om totalentreprise med pris- og løsningsforslag

for ny barneskole i Tvedestrand kommune. Tilbudsfrist var 14.05.2021.

Kommunen har nå avsluttet arbeidet med evaluering de innkomne tilbudene i tråd med tildelingskriteriene, vektet med 45 % pris og 55 % arkitektonisk løsning.

Kommunen v/kommunedirektøren har etter innstilling fra prosjektgruppen og juryen tildelt kontrakten til Veidekke Entreprenør AS for sin løsning «Det lille i det store». Dette tilbudet fikk høyest poengsum samlet sett, og gir en god og fremtidsrettet barneskole for kommunen. Tilbudssummen ligger innfor den samlete kostnadsrammen som kommunestyret har satt for prosjektet.

Det kom inn 6 tilbud, hvor 4 ble avvist da de lå over fastsatt budsjettsum. 2 tilbud ble vurdert av juryen og innstilling fra prosjektgruppa. Juryen har bestått av 3 interne og 3 eksterne ressurspersoner som har evaluert arkitektonisk løsning med vekt på underkriteriene arkitektonisk helhet og konsept og oppfyllelse av rom- og funksjonsprogram.

Tildelingen av kontrakt ble gjort kjent for de 6 leverandørene den 15.07.2021 og det løper nå en karenstid frem til mandag den 16.08.2021 før kontrakt kan skrives med Veidekke Entreprenør AS.

Tvedestrand den 19.07.2021.

Øyvind Johannesen

Ass. kommunedirektør

Vedlagt følger 3 illustrasjonsskisser for løsningen «Det lille i det store»: