Åpen dag om muligheter og hjelpemidler - 16.11.2022

Tvedestrand kommune arrangerer åpen dag, for å informere om mulighetene og hvilke aktive valg innbyggere 55+ bør begynne å tenke på for å kunne bli boende hjemme, -

hvor temaet vil være, i tråd med vedtatt innsatstrapp.

• Hva kan man selv gjøre?
  • Hvordan legge til rette for å bo hjemme?
  • Hvordan kunne være aktive hele livet og mestre hverdagen på riktig trappetrinn?
  • Hva finnes av hjelpemidler og velferdsteknologi, målgruppen er personer fra 55 år.

Det blir stands med produkter fra aktuelle butikker i nærområdet. Representant fra Husbanken og kommunen viser ulike løsninger og gir råd om aktuelle løsninger og teknologi som kan bidra til selvstendighet og mulighet for å kunne klare seg selv lengst mulig.

Innsatstrappa har sin egen stand, hvor vi vil fortelle om den felles satsningen på Helse- og omsorgstjenestene i Østre Agder, ved å  utvikle en regional «helhetlig innsatstrapp» der trinnene indikerer inngripen i folks liv, - jo høyere opp i trappa, jo større kommunal inngripen.

Ordfører Marianne Landaas vil åpne dagen kl 12.00

Tid og sted: 16. nov. 2022, kl 12:00 – 18:00, på biblioteket/kantina kommunehuset i Tvedestrand.

Arr: Tvedestrand kommune