Overgang til ubetjent sentralbord og ekspedisjon fra 11.11.2024

Fra mandag 11.11.24 vil ikke kommunens sentralbord og ekspedisjon være bemannet lenger. Når du ringer 37 19 95 00 vil du komme til en svarer som opplyser om ulike tastevalg.  

Hvordan få kontakt med ansatte via telefon når sentralbord og ekspedisjon er ubetjent

Vi oppfordrer deg til å gjøre en avtale med den du vil snakke med før du møter opp på kommunehuset, du kan finne telefonnummer direkte til tjenester og ansatte på vår nettside under menypunktet “Kontakt oss og vakttelefoner”  

Det ligger også mye nyttig informasjon om våre tjenester på nettsiden. Dersom det er noe som er mangler eller som er vanskelig å finne vil vi gjerne ha beskjed om det. Bruk tilbakemeldingsknappen nederst på siden eller send en epost til post@tvedestrand.kommune.no

Leter du etter kontaktinformasjon til tjenester og ansatte, så finner du det på menypunktet Søk etter ansatte - Tvedestrand kommune eller menypunktet “Kontakt oss og vakttelefoner”  

Tastevalg - ubetjent sentralbord

Ved innringing til kommunens hovednummer 37 19 95 00 vil man få 6 tastevalg, hvor 5 tastevalg har ulike undervalg for å komme videre til riktig ansatt eller avdeling:

  1. Tast 1 for plan, miljø, byggesaker og eiendom 
    1.  Tast 1 for byggesak 
    2. Tast 2 for plan, miljø og friluftsliv
      1. Tast 1 for spørsmål om reguleringsplan
      2. Tast 2 for spørsmål om miljø og friluftsliv 
    3. Tast 3 for eiendom og oppmåling
    4. Tast 4 for landbruk og spørsmål om konsesjon 
    5. Tast 5 for kommunale bygg og spørsmål om havn 
       
  2. Tast 2 for vei, park, vann og avløp
    1. Tast 1 for vei, parkering og park
    2. Tast 2 for vann og avløp
       
  3. Tast 3 for boligkontoret og spørsmål om startlån
     
  4. Tast 4 for fakturaer og spørsmål om eiendomsskatt 
    1. Tast 1 for spørsmål om purringer, betaling av fakturaer og tilgodebeløp 
    2. Tast 2 for spørsmål om fakturaer på kommunale avgifter 
    3. Tast 3 for spørsmål om fakturaer for helsetjenester 
    4. Tast 4 for eiendomsskattekontoret   
       
  5. Tast 5 for helse, omsorg og familie 
    1. Tast 1 for eldreomsorg, tjenestekontor, fysioterapi og hjelpemidler 
    2. Tast 2 for å komme til helsestasjonen
    3. Tast 3 for Tjenna legekontor
       
  6. Tast 6 for barnehage og skole
    1. Tast 1 for spørsmål om skole
    2. Tast 2 for spørsmål om barnehage

Som nevnt over er det mulig å ringe direkte til saksbehandler, telefonliste finner du her.