Foreldreutvalg for barn med funksjonsvariasjon

Utvalget oppnevnes av Råd for personer med funksjonsnedsettelser og består av 5 medlemmer av foreldre med barn med funksjonsvariasjon som er under 18 år i hele den valgte perioden. Det oppnevnes 2 vararepresentanter, 1. og 2. vara. Funksjonshemmedes organisasjoner har anledning til å komme med forslag til medlemmer. Utvalget er et underorgan med innstillingsrett til Råd for personer med funksjonsnedsettelser.

Utvalget velger selv leder og nestleder.

Arbeids- og ansvarsoppgaver: Utvalget skal jobbe generelt for og har uttalerett til Råd for personer med funksjonsnedsettelser i saker som gjelder:

- Tjenestetilbud og koordinering av tjenestetilbud til barn med funksjonsvariasjon

- Budsjett og økonomiplan med fokus på tjenestetilbudet til barn med funksjonsvariasjon

- Utvalget kan på eget initiativ ta opp saker som angår barn med funksjonsvariasjon i kommunen og skal være et rådgivende, konstruktiv og ideskapende organ for kommunen.

Utvalget skal ikke behandle eller diskutere saker som gjelder enkeltpersoner eller enkeltsaker.

Utvalget skal samarbeide med andre organ i saker der organene har felles interesser. Utvalget fastsetter selv sin møteplan. Utvalget kan ellers innkalles dersom leder eller minst 1/3 av medlemmene krever det. Utvalgets møter legges slik at aktuelle saker kan drøftes før de behandles i Råd for personer med funksjonsnedsettelser.

Medlemmer 2023-2027

Funksjon:Navn:E-post:Telefon:
MedlemSolfrid Ekedalsolfrid@ekedal.no45048294
MedlemCecilie Flatencecilie.flaten@tvedestrand.kommune.no97157167
MedlemAnn Christin Cluverannccc82@hotmail.com 91807330
MedlemSusanne Aasen KnutsenSusannemathisen94@gmail.com47610502
MedlemSiri Fjellheim  siribthorsen@gmail.com 41608083
VaraAnn-Cecilie Vestby Haraldsenavestby@hotmail.com  97140813
VaraCathrine Lie Rueness      Catrli@frisurf.no99021184

Referater

Referat fra møte 30. mai 2024 (PDF, 18 kB)

Referat fra møte 7. mars 2024 (PDF, 50 kB)